Jesteś tutaj: szczypiorek.com.pl > Przekąski > Oliwki jako przystawka

Zielony szpinak

Szpinak to dość dobre źródło kwasu foliowego, potasu, żelaza. Ci, którzy nie lubią specyficznego smaku i mazistej konsystencji gotowanego szpinaku, mogą go jeść na surowo. Należy on do najbardziej odżywczych zielenin stosowanych do surówek. Liście młodego szpinaku mogą w nich znakomicie zastąpić sałatę. Można też przyrządzić sałatkę na ciepło z surowego szpinaku, boczku z grilla, owoców awokado i pokrojonych grzybów. Dietetyczne zalety szpinaku umniejsza wysoka zawartość kwasu szczawiowego. Szpinak w ostatnim czasie stał się bardzo popularnym warzywem. Coraz więcej osób przekonuje się do niego i sieje na własnych ogródkach. Coraz częściej gości w naszych kuchniach, przeważnie przy śniadaniach podawany jest bardzo często z jajkiem. Oprócz tego szpinak to doskonały sposób to zrobienie szybkiego obiadu. Idealnie pasuje do makaronów, mięs czy ryb. Smak szpinaku można zmieniać dodając do niego odpowiednich ziół. Najczęściej jednak podaje się go z masłem i dodatkiem czosnku.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.