Jesteś tutaj: szczypiorek.com.pl > Przyprawy > Wanilia do deserów

Zdrowy ruch w ciąży

Przez wiele lat pokutowało przekonanie, że kobieta w ciąży nie powinna uprawiać sportu ani wykonywać przesadnie dużej aktywności fizycznej. Obecnie, pogląd na to ewoluował znacząco, co sprawia że kobieta nie powinna siedzieć lub leżeć w myśl hasła: dla dobra dziecka, lecz może uprawiać pewne rodzaje sportu. Oczywiście z umiarem i dostosowane do odmiennego stanu, zdrowia swojego i dziecka oraz etapu ciąży. Dobrze sprawdzają się ćwiczenia rozciągające – ale nie przesadnie – wykonywane na piłce, które pozwalają na przystosowanie mięśni miednicy do porodu. Takie zajęcia można rozpocząć dopiero po upływie 15-ego tygodnia ciąży, aby nie zaszkodzić dziecku. Na początku ciąży nie jest zalecany basen, ze względu na możliwość zarażenia się licznymi bakteriami, jednak wraz z mijającymi miesiącami jest on zalecany, gdyż przynosi ulgę obciążonemu kręgosłupowi. Gdy rosnący brzuch utrudnia działania wystarczy codzienny spacer, który pozwoli na dotlenienie oraz poprawę krążenia krwi.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.