Jesteś tutaj: szczypiorek.com.pl > Zdrowie dziecka > Zamienniki mleka dla dziecka

Zdrowe spanie w ciąży

Wśród niedogodności ciążowych, wymienianych przez kobiety, które właśnie ją przechodzą albo są po porodzie, przewija się szczególnie jedna – problemy ze snem. Wynika to z różnych przyczyn: hormony, ogólne zmiany nastroju, rosnący brzuch, który nie pozwala znaleźć odpowiedniej pozycji do snu. Żeby ulżyć sobie w dyskomforcie dobrze jest zadbać o kilka spraw. Przede wszystkim nie przejadać się przed snem. Lekka przekąska, niewielka kanapka, jeśli jest się bardzo głodną nie zaszkodzi, jednak nawet w ciąży obfity posiłek wieczorem odbije się na jakości snu. Dodatkowo warto wykąpać się w ciepłej – lecz nie gorącej – wodzie, aby rozluźnić całe ciało. Dzięki temu z powodzeniem będzie można się odprężyć. Taki sam efekt da masaż pleców.
Spać najlepiej na boku. Spanie na plecach ani na brzuchu nie jest wskazane ze względu na uciskanie narządów wewnętrznych oraz kręgosłupa. Znacznie lepiej sprawdzi się układ boczny oraz długa poduszka, przeznaczona specjalnie dla ciężarnych kobiet, która ułatwia przybranie odpowiedniej pozycji.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.